לך לאט, (go slow)

כאן, המטפל נוקט בטקטיקה שעיקרה להעביר ללקוח שאין צורך למהר להשיג שינוי. המטפל, כמובן, לא מתנגד שתהיה התקדמות מהירה בטיפול אלא שבכוונתו להשיג פעילות משוחררת מלחץ. גישה כזאת מדגישה בפני הלקוח שהמטפל אינו “היסטרי” להגיע לביצוע מושלם ומהיר. את המגמה הזאת ניתן להשיג, קודם כל, על ידי הצבת מטרות צנועות:

  •  “מהו הדבר הקטן ביותר שהיית רוצה שיקרה כתוצאה מהטיפול?”;
  • “אני חושב שזה טוב יותר לחשוב במושגים קטנים מאשר מטרות רחוקות מדי.”;
  • “לפני שאנחנו מחליטים ללכת בכיוון המוצע, כדאי שתחשוב על זה עד לשבוע הבא. אולי, כדאי שהדברים יתבשלו לאט…”

בטקטיקה זאת ניתן לנקוט, למשל, כאשר לקוח מגיע ומציין שהשבוע שחלף היה נורא. המטפל יכול לציין שהתהליך היה, כנראה, מהיר מדי וכדאי להאט מעט את הקצב. כדי להמחיש את האטת הקצב המטפל יכול לדחות את הפגישה הבאה לשבועיים. בדומה לכך ניתן להגיב כאשר לקוח לא מגיע לפגישות. אפשר לציין בפני הלקוח שכדאי לא להאיץ את קצב הטיפול. ועל כן, לדחות את הפגישה הבאה לשבועיים מיום הפגישה האחרונה.
הניסיון הקליני מצביע על כך שנקיטת עמדה כזאת מזרזת באופן פרדוקסלי את הטיפול.