פרקים בלימוד טיפול ממוקד בפתרון
סדנת לימוד אינטראקטיבית
כל הזכויות שמורות 2003-2013 ©
אל המשתמש בתכנית הלימוד הממוחשבת.
התכנית מיועדת לשימוש אישי ומוגבלת בתנאים הבאים:
התכנית מיועדת לשימוש אישי ומוגבלת בתנאים הבאים:
- המשתמש לא יעשה שימוש או שינוי בתכנית שהנם: העתקה, שיכפול, או התאמות בתוכנה.
- המשתמש יעשה שימוש בתכנית אך ורק לצורך לימוד עצמי ולא לשימוש מסחרי כלשהו או לצרכים אחרים.
- המשתמש לא יעשה שימוש בתכנית, שהינו הדפסה או הפקת טקסטים או הוצאה לאור של טקסטים.
- במידה ותהיה הפרה של תנאי השימוש תופסק, באופן חד-צדדי, ההרשאה להשתמש בתכנית הלימוד.
תוכן עניינים
- מקרא
- פרק פתרון – בעיות ממוקד, קצר מועד
- הנחות כלליות בפסיכותרפיה
- הנחות כלליות בגישת פתרון-בעיות ממוקד קצר מועד
- מהו פתרון-בעיות ממוקד קצר מועד?
- התפתחות הרעיון הטיפולי של הגישה
- על חברי קבוצת MRI שפיתחו את הגישה
- האקלים המקצועי בראשית פעילות הקבוצה
- הנחות ספציפיות של הגישה
- ארגון מסגרת ההתערבות הטיפולית
- פרק הפרקטיקה
- יצירת קשר התחלתי
- דוגמאות ליצירת קשר התחלתי
- הראיון ההתחלתי ואיסוף נתונים בעלי ערך אסטרטגי
- תכנית התערבות ממוקדת בפתרון
- מה תוצאות הטיפול הרצויות ללקוח?
- תכנון והתוויית הפתרון המתאים
- לדבר “בשפת” הלקוח
- תפקיד המטפל ואחריותו
- יצירת בסיס לטיפול
- ארבע דרכים בהן אנשים הופכים קשיים לבעיות
- מהו ויכוח?
- שתי דרכים לתכנון והתוויית פתרון
- פרק התערבויות וטקטיקות שינוי
- פילוסופיות בבסיס גישות טיפוליות
- לוגיקה עמומה מול לוגיקה קלסית
- השלכת דרכי חשיבה שונות על פרקטיקה במחקר וטיפול
- תיאוריות תומכות לוגיקה עמומה
- תיאוריות תומכות להתערבות פרדוקסית
- גישת פתרון-בעיות ממוקדת קצרת מועד – המבנה והאלגוריתם
- תרשים זרימת ייצוג מידע ועיבודו לידע.
- ביבליוגרפיה